Перші поїзди під електротягою поїдуть на електрифікованій дільниці Долинська—Миколаїв у 2022 р. Про це повідомив в. о. голови правління Укрзалізниці Євген Кравцов під час прямого включення на Миколаївському економічному форумі, що відбувся у четвер, 15 листопада.

«Ми очікуємо, що зможемо запустити перший потяг на електротязі в напрямку Миколаєва у 2022 р., а може, навіть, раніше. Тобто у нас є 2,5—3 роки для здійснення електрифікації. Строки є непростими, але те, як ми зараз реалізовуємо інфраструктурні проекти, дає мені впевненість, що залізничники з цим завданням впораються», — розповів керівник національної залізничної компанії.

За його словами, електрифікація дасть змогу збільшити пропускну здатність лінії з сьогоднішніх 37 пар потягів до 127, тобто в 4 рази. Перевезення будуть орієнтовані перш за все на експорт аграрної продукції. «Ми бачимо, наскільки збільшується вантажопотік до миколаївських портів, зокрема до порту Ольвія. Особливо це стосується вантажів аграрної групи. Зважаючи на прогнози, які нам дає Міністерство аграрної політики на наступні 5—10 років, ми розуміємо, що обсяги будуть зростати. Отже, заздалегідь готуємо залізничну інфраструктуру», — зазначив Євген Кравцов.

Разом із тим, він додав, що реалізація проекту дозволить покращити та пришвидшити пасажирське сполучення. Час у дорозі між Києвом та Миколаєвом можна скоротити до 6 год. Проте для цього потрібне придбання швидкісного рухомого складу. В ньому наразі відчувається дефіцит, адже наявні поїзди Інтерсіті+ використовуються на 90 % і більше.

Виступаючи в ході форуму, член правління Укрзалізниці Ремігіуш Пашкевич більш детально розповів про обсяги намічених робіт із покращення пропускної здатності дільниці Миколаїв—Долинська—Колосівка. За його словами, власне електрифікація лінії займає у цьому комплексі лише 30 %. «Основні роботи — це повна модернізація наявної колії, побудова другої колії з мостами, шляхопроводами та іншими інженерними спорудами», — зазначив член правління компанії, зауваживши, що це, загалом, один із найбільших на сьогодні інфраструктурних проектів у Європі.

Як зазначалося, проект з електрифікації лінії Долинська—Миколаїв—Колосівка передбачає залучення 300 млн євро кредитних коштів Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку. Загальна довжина лінії — 253 км.