Маршрутизація — єдиний ефективний логістичний механізм для перевезень зернових

Директор філії «Центр транспортної логістики» Укрзалізниці Сергій Підгородецький

Маршрутизація перевезень зернових вантажів у вагонах Укрзалізниці у жовтні сягнула 96 %. Тоді як у вересні ми мали тільки 55 %. Отже результат хороший. Для залізничників — це оптимізація наших перевізних та логістичних процесів, для клієнтів — тверда гарантія максимального експорту зернових культур. Річ у тім, що маркетинговий рік, за який зернові трейдери звикли реалізовувати придбану раніше продукцію у аграріїв України, становить дев'ять місяців (з серпня до квітня). Саме в такий проміжок часу всі гравці на цьому ринку виявляють бажання максимально відвантажити свій товар у морських портах. Маршрутизація — єдиний ефективний логістичний механізм, який спроможний це забезпечити.

Хочу зауважити, що подібні підходи ми застосовуємо не лише в перевезеннях аграрної продукції. Так, у гірничо-металургійному комплексі фактично 99 % перевезень — це маршрутні відправлення. Крім того, нам вдалося привчити перевізників будівельних вантажів до планування маршрутів. Такій же організації процесу надаємо перевагу при оперуванні інвентарним парком інших країн, що значно покращило фінансовий результат при його використанні на коліях Укрзалізниці. Звичайно, не всі маршрутні відправлення нині є повноцінними, є ще так звані збірні, або ступінчасті, маршрути, які не настільки ефективні та більш витратні для залізниці. Проте їхній відсоток у загалі зменшується. Якщо у вересні співвідношення було 50/50, то у жовтні вже 62 % були повноцінними відправницькими маршрутами, інші 38 % — ступінчасті.